Swap Body Testleri – Yük güvenliği

Üst üste istiflenemeyecek ve stacker tarafından tepeden kaldırılamayacak kadar ince yapılmış konteynerlerin adıdır. Uzun vadedeki yakıt masraflarını en azda tutmak için oldukça hafif malzemelerden üretilirler. Boyutları, diğer konteyner taşıyan araçlara yüklenebilmesi için standart İSO konteyner boyutlarındadır. Genelde dört köşesinde bulunan katlanabilir ayakları sayesinde herhangi bir yükleme/boşaltma sistemine gerek kalmadan taşındığı aracı değiştirebilir. Swap body de aslında konteyner görünümündedir. En büyük farkı alt tarafta dingil bulunmamasıdır. Konteyner sadece arkadan açılırken; swap body sağ ve sol taraftaki kayar çatılardan ve üst taraftan açılabiliyor. Tekerlekleri olmadığı için 45’lik konteynerin üzerine konulabiliyor. Yandan yükleme ve boşaltma için çok uygun.

Swap Body Testleri

Swap body sadece konteyner kilitlerinden test fikstürüne bağlanır ve maksimum yüklü ağırlığın iki katına (2R) yüklenir. 5 dakika boyunca yük uygulandıktan sonra şasideki deformasyon ölçülür.

Swap body yük güvenliği testleri

Swap body konteyner kilitlerinden test fikstürüne yerleştirilir, maksimum yüklü ağırlığın bir buçuk katına (1,5 R) yüklenir ve orta noktalardan 75 kN’u geçmeyecek şekilde desteklenir. 5 dakika boyunca yük uygulandıktan sonra şasideki deformasyon ölçülür.

Swap body tırnaklardan kaldırılır ve maksimum yüklü ağırlığın 1,25 katına (1,25 R) yüklenir. 5 dakika boyunca yük uygulandıktan sonra şasinin, tırnakların ve kaynak noktalarının deformasyonuna bakılır.

 

Swap body mapa kaldırma noktalarından kaldırılır ve maksimum yüklü ağırlığın 1,5 katına (1,5 R) yüklenir. 5 dakika boyunca yük uygulandıktan sonra şasinin, mapa kaldırma noktalarının ve kaynak noktalarının deformasyonuna bakılır.

Swap body çatısının üstünde çalışan işçinin ağırlığına dayanımını ölçmek için yapılır. Çatı en zayıf noktasından 600 mm x 300 mm boyutunda 300 kg ağırlığında yükle yüklenir. Deformasyon miktarı ölçülür.

Swap Body Testleri – Yük Güvenliği

Swap body’nin konteyner kilit noktalarına pistonla maksimum yüklü ağırlığın iki katının dörtte biri kadar (2R/4) yük uygulanarak oluşan deformasyona bakılır.

Swap body’nin fokliftle yüklenmesi sırasında tabanında oluşacak deformasyonları gözlemlemek için yapılır. Lastik genişliği 180 mm ve lastikler arası arası mesafesi 760 mm olan forklift ön aks ağırlığı 5460 kg, her teker ağırlığı 2730 kg olacak şekilde yüklenir ve swap body üzerinde gezdirilir. En zayıf noktalarda 5 dakika bekletildikten sonra tabanda oluşan deformasyon kontrol edilir.