Cam & Ayna Test Laboratuvarı

ECE R 43 Emniyet Camları Ve Cam Malzemelerin Onayı

ECE R 43 kapsamında aşağıda tanımlanmış camların test ve tip onay işlemlerini gerçekleştirmekteyiz.

Ön camlar

  • Toklaştırılmış cam
  • Adi lamine cam
  • İşlenmiş lamine cam
  • Cam-Plastik

Ön camlar dışındaki cam paneller

  • Toklaştırılmış cam
  • Lamineli cam
  • Cam-Plastik

Regülasyon kapsamında yer alan testler yukarıda tanınlanmış gruplara göre belirlenmektedir. Cam testlerinde amaç  malzemelerin kırlılma dayanımı, ışık geçirgenliği, optik özellikleri ve iklimlendirme şartlarına dayanım özellikleri  belirlemektedir. Regülasyonda bu özellikleri tayin etmek için aşağıdaki testler tanımlanmıştır.

  • Parçalanma testi
  • Mekanik dayanım testi;  – 227 g bilye , – 2260 g bilye
  • Kafa çarpma deneyi
  • Aşınma Dayanımı Testi ; – Dış yüz, -İç yüz
  • Yüksek sıcaklık dayanım testi
  • Radyasyona dayanım  testi
  • Neme karşı dayanım testi
  • Işık geçirgenliği testi
  • Optik bozulma deneyi
  • İkincil görüntü testi
  • Cam renginin belirlenmesi testi
  • Sıcaklık değişimlerine dayanım
  • Yanmaya dayanım testi
  • Kimyasal malzemelere dayanım deneyi

ECE R46  Motorlu Taşıtlar – Dikiz Aynalarının ve Dikiz Aynalarının Montajı Konusunda Tip Onay Testleri

Karayolu yapısına ve trafik güvenliğini yerine getirmek üzere, motorlu araçların dikiz aynalarının ECE R46 regülasyonuna göre komponent tip onay sertifikası olma zorunluluğu vardır.

ECE R46 kapsamında ve diğer ilgili uluslararası standartlara göre dikiz aynaları ve dolaylı görme sistemlerinin testlerini gerçekleştirip, müşterilerimize Avrupa Tip Onay Sertifikası sunuyoruz.

Hizmetlerimizin avantajını bizimle çalışarak, kendiniz görebilirsiniz.

Dikiz aynası, iç ve dış dikiz olmak üzere iki kısma ayrılır. İç dikiz aynalar, aracın içinde bulunur ve yan aynaların gösteremediği aracın arka kısmını gösterir. Arkada trafikte seyreden aracı ve geri gelirken arka tarafı kontrol etmekte faydalıdır. Dış dikizler ise sollamaya geçen araçları, aracın sağında ve solunda bulunan herhangi bir yayayı ya da bir nesneyi ve yine geri gelirken arka kısmı kontrol etmeyi sağlar.

Oküler Nokta: Sürücünün oküler noktaları, R sürücü koltuğu noktasından 635 mm düşey olarak yukarıda ve birbirlerinden 65 mm mesafede iki noktayı ifade etmektedir. Bu noktaları birleştiren doğru çizgi, aracın düşey boyuna orta düzlemine dik olarak geçer. İki oküler noktayı birleştiren dilimin merkezi, üretici firma tarafından tasarımlandığı gibi, sürücünün oturma pozisyonunun merkezinden geçmesi gereken düşey boyuna düzlem içindedir.

Dolaylı görüş cihazları

Aracın çevresinde bulunan ve doğrudan görüşle gözlenemeyen trafik alanını gözlemlemekte kullanılan cihazlardır. Bu cihazlar; geleneksel (konvansiyonel) aynalar, kameralı ve ekranlı cihazlar veya sürücüye dolaylı görüş alanı hakkında bilgi veren başka cihazlar olabilir.

Dikiz Ayna Tipleri,

Aşağıda belirtilen esas özellikler, ayrı bir ayna tipini oluşturur.

  • Dikiz aynasının yansıtıcı yüzeyinin boyutları ve yansıtıcı yüzey eğrisinin yarıçapı,
  • Karoseriye bağlayan bağlantıları da dâhil olmak üzere, dikiz aynalarının tasarımları, biçimleri ve yapıldıkları maddeler.

Dikiz Ayna Sınıfları

Şu şekilde sınıflandırılırlar:

  • İç dikiz aynaları (Sınıf I)
  • Ana dış dikiz aynaları (Sınıf II ve III)
  • Geniş açılı’ dış dikiz aynaları (Sınıf IV)
  • ‘Yakınlık’ dış dikiz aynası (Sınıf V)
İletişim