Tam Araç Tip Onayı (ECWVTA)

Tam Araç Tip Onayı (ECWVTA)

Kategori : M, N, L, O ve T

Avrupa tip onayı sistemi “tip onayı” esasına dayalı olup , aracın çevre, emniyet ve güvenlik kurallarına uygunluğunu sağlayan bir mekanizmadır. Seri üretimden çıkan herbir aracı test etmek mümkün olmadığından “tipi” temsilen bir araç test edilmektedir. Test aracına lastik, emisyon ve fren gibi bir dizi performans testleri uygulanmaktadır.Tutarlı bir yaklaşım sağlamak için Ec diretif / regülasyonları ve ECE regülasyonlarında test metodları kullanılarak uygun laboratuarlarda testler gerçekleştirilir. Araç üzerindeki birçok komponent ve sistemin onayları tedarikçilerden tarafından snulmaktadır ( ayna, korna, ABS-ESC sistemi, vb.)

Eğer araç üretim sayınız çok yüksek ise sizin için en iyi seçenek Tam araç tip onayı almaktır.

Araç üzerindeki tüm komponent ve sistem onayları tamamlandıktan sonra artık komple aracınız onay kuruluşuna tip onayı için sunulabilir. Onay kuruluşunun, tipi temsilen, bir aracınızı kendi yerinizde kontrolünün ardından artık uluslararası geçerliliğe sahip Tam Araç Tip onayına sahip olabilirsiniz. Bu belge tüm Avrupa Birliği Üye ülkeler tarafından kabul görmekte olup, yasal koşulların ve /veya dizayn revizyonu oluncaya kadar geçerlidir. Üretici tip onayı aldıktan sonra artık her ürettiği için Uygunluk Beyanı (COC) oluşturmalıdır. Bu beyan seri üretimden her çıkan aracın tip onayı verilen araç ile aynı özellikleri sahip olduğunun kanıtıdır.

Üretim Uygunluğu (COP) tip onay prosesinin ayrılmaz bir parçasıdır. COP üretim proseslerinizin değerlendirlmesini içerir ve üretilen ürünlerin tip onayındaki spsesifkasyonları uygunlunu kontrol altına alır. Eğer ISO 9001:2008 veya ISO/TS 16049 gibi resmi sistem sertifikasyonlarınız var ise COP denetim süreci kolaylaşmaktadır.

TİP NEDİR?

Tip, 2007/46/Ec  Ek II Bölüm B de belirtilen temel karakteristikler açısından farklılık göstermeyen araç grubunu temsil eder.  Bir aracın birden fazla üretici tarafından tamanlanması durmunda bu araç için  çoklu aşama tip onayı prosedürünün izlenmesi gerekmektedir. İkinci aşama üretici örneğin şasi üzerine damper kasa montajı yapan üretici , temel araç üreticinisinin almış olduğu araç onayınına ilave kendi yapmış olduğu üretim aşaması içinde ikinci aşama araç tip onay belgesi almak zorundadır. Bununla birlikte aracın bazı özelliklerinin tip tanımına etkisi yoktur. Örneğin üst yapının salkasa, damper ya da tenteli olması tipi değiştimeyip bu üst yapılar tip onayına variant olarak eklenebilir.